Menu

IT Service Management with System Center Service Manager – MS 10965

Kategoria: ,

Czas trwania: 5 dni

Adresaci szkolenia

Szkolenie kierowane jest do kadry zarządzającej oraz prowadzącej projekty ITIL oraz MOF. Kadry planującej, wdrażającej, oraz obsługującej wdrożoną metodykę przepływu pracy. Kurs pozwala przeanalizować zagadnienia z zarządzaniem informacją.

Krótki opis

Podczas kursu opisana i przedstawiona zostanie kluczowa wiedza na temat wymagań do tworzenia i konfiguracji System Center 2012 SP1 Service Manager.

Wymagania

Przed przystąpieniem do danego kursu studenci muszą posiadać:
› Doświadczenie w zarządzaniu platformami opartymi na Windows Server 2008 R2 i Windows Server 2012.
› Doświadczenie w zarządzaniu SQL Server 2008 R2 i SQL Server 2012.

Program

1: Przedstawienie Service Management.
• Wprowadzenie do Microsoft System Center 2012
• Przegląd funkcji System Center 2012 SP1 Service Manager
• ITIL & MOF Service Management
• Adaptacja ITIL/MOF oraz dobre proktyki Service Manager
• Przegląd funkcji Work Items w Service Manager
• Przegląd funkcji Configuration Items w Service Manager

2: Instalacja System Center 2012 SP1 Service Manager.
• Architektura i elementy podstawowe System Center 2012 SP1 Service Manager
• Wymagania sprzętowe oraz programowe.
• Wymagania bezpieczeństwa.
• Instalacja System Center 2012 SP1 Service Manager
• Aktualizacja do System Center 2012 Service Manager
• Instalacja Service Manager Management Group
• Instalacja Data Warehouse Management Group i rejestrowanie Service Manager Management Group za pomocą Data Warehouse Management Group
• Instalacja Service Manager Self-Service Portal oraz potwierdzenie udanej instalacji
• Tworzenie kopii środowiska Service Manager 2010
• Aktualizacja Service Manager 2010 do System Center 2012 Service Manager

3: Konfigurowanie podstawowych ustawień w Service Manager.
• Podstawowa konfiguracja System Center 2012 SP1 Service Manager
• Konfiguracja powiadomień.
• Implementacja System Center 2012 SP1 Service Manager przy wykorzystaniu Connectors
• Konfiguracja do Exchange Connector
• Konfiguracja Business Services
• Konfiguracja ustawień Service Manager
• Konfiguracja Active Directory Connector
• Konfiguracja ról użytkowników.
• Konfiguracja System Center Connectors

4: Konfigurowanie scenariuszy incydentów oraz zarządzanie problemami.
• Definicja incydentu a rozróżnienie problemu.
• Zarządzanie incydentami.
• Zarządzanie problemami
• Zarządzanie kolejkowaniem oraz podgląd incydentów i problemów.
• Tworzenie incydentów za pomocą Service Manager Console
• Tworzenie wzorców incydentów.
• Używanie wzorców incydentów.
• Grupowanie wskaźników I kreowanie zapisu problemu.
• Tworzenie zapytań oraz przegląd za pomocą filtrów.

5: Konfiguracja aktywności, zmian oraz zarządzanie.
• Zarządzanie Activities w Service Manager
• Konfiguracja Change Management
• Konfiguracja Release Management
• Tworzenie a Change Request with Review Activities
• Naprawianie zgłoszeń aktywnościi i poleceń zmian.
• Kreowanie planu wydawniczego celem nadzorowania aktualizacji oprogramowania.
• Tworzenie zmian oraz linkowanie aktywności w Release Record
• Kreowanie planu wydawniczego celem zarządzania przepływu pracy i powiadomień

6: Konfiguracja i zarządzanie Service Requests
• The Service Catalog, Request Offerings and Service Offerings
• ZarządzanieService Requests and Catalog Groups
• Prezentacja The Self-Service Portal
• Datacenter Resource Provisioning with the Cloud Services Process Pack
• Tworzenie Request Offering
• Tworzenie Service Offering oraz zarządzanie Request Offering
• Subskrypcja Service Request w Self-Service Portal oraz współpraca z Service Request w Service Manager Console
• Podnoszenie rangi incydentów w Self-Service Portal i rozwiązywanie ich przy pomocy Service Manager Console
• Instalowanie Cloud Services Process Pack
• Konfiguracja Cloud Services Process Pack
• Obsługa środowisk wirtualnych z wykorzystaniem Cloud Services Process Pack

7: Konfigurowanie usługi zarządzania poziomami.
• Przegląd informacji SLA w Service Manager
• Tworzenie celów obiektów SLA
• Tworzenie celów do raportowania SLA
• Konfiguracja powiadomień SLA

8: Dostosowywanie portalu Self-Service
• Komponenty of the Self-Service Portal
• Dostosowywanie portalu Self-Service
• Edycja tytulów oraz obrazów.
• Dodawanie wielojęzykowych pakietów w Self-Service Portal
• Dodawanie nowych linków nawigacyjnych w Self-Service Portal

9: Używanie raportów oraz analiza danych w Service Manager
• Uruchamienie zadań w System Center 2012 SP1 Service Manager
• Konfiguracja oraz uruchamianie zadań Data Warehouse.
• Analizowanie problemów oraz nie wykonanych zadań w Data Warehouse
• Data Warehouse Cubes
• Konfiguracja Running and Exporting Reports
• Konfiguracja Data Warehouse Job Schedules
• Przegląd statusu Data Warehouse Jobs
• Zarządzanie Analysis Library
• Analizowanie Cube Data

10: Konfiguracja Compliance with the Process Pack for IT GRC
• Przegląd opcji Process Pack for IT GRC
• Instalacja Process Pack for IT GRC
• Tworzenie Control Management Program
• Zarządzanie Control Management Program
• Instalowanie Process Pack for IT GRC
• Tworzenie w IT GRC Control Management Program
• Edytowanie Control Management Program za pomocą Microsoft Excel
• Tworzenie wyjątków i zarządzanie ryzykiem w Control Management Program
• Używanie Process Pack w IT GRC Reports celem potwierdzenia zgodności

Informacje organizacyjne

Zapewniamy:

  • komfortowe, klimatyzowane sale szkoleniowe zlokalizowane w centrum miasta, wyposażone w sprzęt komputerowy,
  • przerwy kawowe: kawa z ekspresu, różne rodzaje herbat, woda, soki, ciastka, owoce,
  • lunch: dwudaniowy obiad.

Uczestnicy szkolenia otrzymują:

  • autoryzowane przez Microsoft materiały szkoleniowe w formie elektronicznej dostępne w chmurze,
  • autoryzowany przez Microsoft certyfikat ukończenia szkolenia,
  • notatniki, długopisy.

Prowadzący: Microsoft Certified Trainer.
Zajęcia prowadzone są w języku polskim, materiały szkoleniowe oraz oprogramowanie są w języku angielskim.

Szkolenie z gadżetem
W CTS możesz dodatkowo otrzymać wybrany przez siebie gadżet. Sprawdź>>>

PROMOCJE