MS Excel w praktyce finansowej
Kategoria: Microsoft Office
*Do ceny należy doliczyć 23% VAT
Czas trwania – 3 dni
Adresaci szkolenia
Kurs prowadzony jest metodami interaktywnymi poprzez zaangażowanie uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie praktycznych przykładów tzw. case studies. Zajęcia, pomimo prezentowania obszernej i skomplikowanej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanych informacji przez każdego uczestnika kursu.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów pisemnych oraz kopie danych ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami. Ćwiczenia można zgrać na własny nośnik danych lub przesłać mailem.
Szkolenia mają charakter warsztatów, zawierających praktyczne ćwiczenia przy komputerach. Zapewniamy sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem.
Krótki opis
Po zakończeniu zajęć, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości i przykładowe arkusze do kreatywnej analizy działalności firmy oraz do budowy złożonych modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną. Dodatkowo dedykowany warsztat pozwala na dostosowanie czasu trwania szkolenia oraz na indywidualną zmianę programu, zgodnie z potrzebami klienta.
Metody
› wykład
› laboratorium
› prezentacje
› ćwiczenia praktyczne
› studium przypadków
› dyskusje
› pytania i odpowiedzi
Program
1. Importowanie danych zewnętrznych przy użyciu wbudowanego mechanizmu importu
2. Automatyzacja importowania i przekształcania danych z wykorzystaniem dodatku Power Query
3. Wykorzystanie tabel przestawnych do wielopoziomowej analizy danych księgowych, sprzedażowych itp.
4. Tworzenie uniwersalnych szablonów w celu przyspieszenia pracy. Mechanizm Tabela
5. Zaawansowane wyszukiwanie i porównywanie danych przy użyciu wbudowanych funkcji
6. Operowanie na czasie przy użyciu wbudowanych funkcji
7. Tworzenie zaawansowanych formuł do rozwiązywania różnych problemów z dziedziny finansów, sprzedaży, kontrolingu itp.
8. Analiza danych przy użyciu wbudowanych funkcji
9. Wykorzystanie formuł tablicowych do rozwiązywania problemów z dziedziny finansów, sprzedaży…
10. Zaawansowane filtrowanie danych
11. Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy przy użyciu wbudowanego mechanizmy konsolidacji
12. Scalanie i łączenie danych oraz automatyzacja tych czynności przy użyciu Power Query
13. Tworzenie prostych modeli finansowych z wykorzystaniem formuł i scenariuszy
14. Wykorzystanie elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła) w modelach finansowych, sprzedażowych itp.
15. Wykorzystanie analizy „Co-jeśli” w modelach finansowych: Tabela danych, Szukaj wyniku
16. Wyszukiwanie i optymalizacja rozwiązań różnych problemów za pomocą dodatku Solver
17. Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone i niestandardowe oraz wykresy przestawne)
18. Wykorzystanie makr do automatyzacji: rejestrowanie, uruchamianie i podstawowa edycja
Informacje organizacyjne
Zapewniamy:
- komfortowe, klimatyzowane sale szkoleniowe zlokalizowane w centrum miasta, wyposażone w sprzęt komputerowy,
- przerwy kawowe: kawa z ekspresu, różne rodzaje herbat, woda, soki, ciastka, owoce,
- lunch: dwudaniowy obiad.
Informacje organizacyjne szkolenia on-line
-
- Zapewniamy dostęp do platformy do komunikacji audio/wideo MS TEAMS
- Uczestnicy szkolenia muszą dysponować laptopem/komputerem z dostępem do Internetu i odpowiednim oprogramowaniem – MS OFFICE
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia,
- notatniki, długopisy.