Power BI – podstawy – pobieranie danych i wizualizacja – MODUŁ 7
Kategoria: Analiza danych
Czas trwania: 2 dni – 18 godzin dydaktycznych
To szkolenie jest siódmym modułem z całego praktycznego Kursu dla Analityków – mistrz raportowania składającego się z 10 modułów.
Każdy moduł to oddzielne szkolenie, które można zrealizować samodzielnie lub połączyć w kompletny kurs.
Cel szkolenia:
Na szkoleniu zostanie przedstawione praktyczne wykorzystanie Power BI Desktop do wizualizacji danych. Zastosowana zostanie metodyka ETL (extraction, transformation, loading) – ekstrakcja, transformacja i ładowanie danych. Na szkoleniu zostaną omówione zasady budowania dashboardów i możliwością wizualizacji informacji zarządczej w Power BI Dekstop.
Adresaci:
- Analitycy, pracownicy odpowiedzialni za raportowanie
- Kontrolerzy finansowi, menedżerowie controllingu
- Osobom chcącym się nauczyć budowania dashboardów oraz poznać metody i narzędza wizualizacji danych.
Program :
- Budowa i narzędzia Power Bi Desktop (raporty, dane, model)
- Power Query pod Power BI (Pobieranie danych z: pliku Excel, folderu, strony www, csv, Arkuszy Google, Share Point).
- Tworzenie pól hierarchicznych i grupowanie elementów pól.
- Tworzenie kolumn obliczeniowych: prostych i zastosowaniem funkcji DAX.
- Tworzenie szybkich miar oraz miar z użyciem języka DAX.
- Karta Raporty i jej ustawienia.
- Obiekty wizualizacji danych w formie tabelarycznej: tabela, macierz, karta.
- Obiekty wizualizacji danych w firmie wykresów: kolumnowy, słupkowy, liniowy, kaskadowy, kołowy, pierścieniowy, mapa drzewa, kombi, wstążkowy.
- Obiekty wizualizacji KPI: miernik i kluczowy wskaźnik wydajności.
- Obiekty wizualizacji na mapach: mapa i kartogram.
- Pobieranie dodatkowych wizualizacji do Power BI.
- Zarządzanie relacjami pomiędzy obiektami na stronie raportu.
- Strona raportu jako raport przeglądania szczegółowego.
- Dodawanie przycisków nawigacyjnych do storn raportu.
- Filtry, fragmentatory i zakładki.
- Język DAX – podstawowe funkcje.
- Publikacja raportu w usłudze usłudze online i ustawienia dostępu do raportu dla użytkowników i jego subskrypcji.
Przykładowe case study:
- Dashboard rozliczenia wykonania budżetu kosztowego przez poszczególne MPKów.
- Dashboard do raportowania sprzedaży w różnych przekrojach.
- Prezentacja danych sprzedażowych na mapie z funkcją drill down.
- Raport sprzedaży z analizą szczegółów jako nowa strona raportu.
Informacje organizacyjne szkolenia stacjonarne
Zapewniamy przy szkoleniach stacjonarnych realizowanych w Centrum Konferencyjnym ADN w Warszawie:
- komfortowe, duże, klimatyzowane sale szkoleniowe zlokalizowane w centrum miasta,
- przerwy kawowe: kawa z ekspresu, różne rodzaje herbat, woda, soki, ciastka, owoce,
- lunch: dwudaniowy obiad.
Informacje organizacyjne szkolenia on-line
- Zapewniamy dostęp do platformy do komunikacji audio/wideo MS TEAMS
- Uczestnicy szkolenia muszą dysponować laptopem/komputerem z dostępem do Internetu. Dla zapewnienia komfortowego udziału w szkoleniu rekomendujemy posiadanie dodatkowego monitora
Szkolenia w formule zamkniętej realizujemy w miejscu i terminie dostosowanym do wymagań Zamawiającego.
Dostosowujemy zakres szkolenia na podstawie badania potrzeb przed szkoleniem.
*Do ceny netto należy dodać 23%VAT